July 20, 2024

9ارت ۾ 9 سالن جي girlوڪري کي ريپ ۽ قتل ڪيو ويو. هن جي موت هڪ وڏي مسئلي جو حصو آهي جيڪا دلت عورتن کي درپيش آهي

9ارت ۾ 9 سالن جي girlوڪري کي ريپ ۽ قتل ڪيو ويو.  هن جي موت هڪ وڏي مسئلي جو حصو آهي جيڪا دلت عورتن کي درپيش آهي

(سي اين اين) ھندستان ۾ دلت عورتن جي ڪارڪنن جو ھڪڙو گروپ پنھنجيون زندگيون وقف ڪري رھيا آھن پنھنجي ڪميونٽي جي انھن ميمبرن جي مدد ڪرڻ جي خطرناڪ ڪم لاءِ جيڪي جنسي تشدد کان بچي ويون آھن.

انهن جي ڪم ۾ عام طور تي factو fact ۾ هڪ حقيقت findingولڻ وارو مشن شامل هوندو آهي جتي هڪ بچيل ماڻهو رهندو آهي ته جيئن هو هڪ ڪيس buildاهڻ ۾ مدد ڪري ، 24 سالن جي ريکا چيو آهي.

”خوف جو هڪ عنصر آهي ،“ ريکا چوي ٿي. ”ڏوهاري پڻ ان villageو، ۾ رهن ٿا ، يا nearbyرسان. پر هڪ گروپ ۾ ڪم ڪرڻ مدد ڪري ٿو ، هوءَ چوي ٿي.

دلت عورتن ۽ girlsوڪرين جي خلاف جنسي تشدد ۽ ريپ تي سخت focusيان ڏنو ويو آهي ، هڪ againيرو afterيهر ، هڪ 9 سالن جي girlوڪري کي گينگ ريپ ڪرڻ کانپوءِ ۽ گذريل مهيني را Delhiاني دهلي ۾ قتل ڪيو ويو. چار ماڻھو ، بشمول ھڪ ھندو پادري ، چارج ڪيو ويو آهي پر ا yetا تائين درخواست داخل نه ڪئي وئي آهي.
2012 ۾ ، بدنام زمانه دهلي گينگ ريپ ۽ هلندڙ بس تي هڪ شاگرد جي قتل جو سال ، اتي هئا 25ارت ۾ تقريبن 25،000 ڪيس رپورٽ ٿيا، هندستان جي گهرو معاملن واري وزارت جي مطابق. ۽ 1،576 ريپ جا واقعا دلت عورتن خلاف ٿيا.
انھيءَ وقت کان و reportedي ، رپورٽ ٿيل جنسي ڏا theايون عروج تي آھن ، سان 32،000 کان ويڪ رڪارڊ ٿيل 2019 ۾. دلت عورتن لاءِ ، انگ doubleيڻ کان به ويڪ آهن ، 3،486 واقعن تائين. پر جي ھندستان ۾ زنا جي رپورٽ ڪرڻ ۾ مشڪلاتون، خاص طور تي دلت برادريءَ لاءِ ، مطلب ته حقيقي انگ اکر و beيڪ ٿي سگھن ٿا.

ڪارڪنن جو چوڻ آهي ته دلت عورتون وڏي پيماني تي ذات پات جي تباهي جو شڪار آهن ، جيڪي جيتوڻيڪ غير قانوني آهن ، هندستاني زندگيءَ جي fabricانچي جو حصو آهن ۽ انهن جي روزاني زندگيءَ کي متاثر ڪن ٿيون.

انوشڪا جو چوڻ آهي ته 2012 ۾ 15 سالن جي عمر ۾ ان سان اجتماعي زيادتي ڪئي وئي ، سا yearئي سال دهلي ڪيس ، جنهن عالمي ميڊيا جي توجه حاصل ڪئي ۽ ان جو سبب بڻيو زنا خلاف قانون سخت.

پر ل 10 10 10 سال پوءِ ، انوشڪا ا stillا تائين انصاف نه ڏو آهي.

23 سالن جي ، ستن lingsائرن ۾ س ،ني کان وڏي ، چوي ٿي ته مٿس حملو ڪيو ويو مٿئين ذات جي ماڻھن جي ھڪڙي گروپ زمين ، پئسي ، طاقت ۽ ”سياسي تعلق“ سان.

هوءَ چوي ٿي ته هنن مطالبو ڪيو ته هوءَ ڪيس ختم ڪري ۽ دعويٰ ڪري ته مٿئين ذات جي حملي آورن ان جي ڪيس جي جاچ ڪندڙ آفيسرن کي معاوضو ڏنو.

هڪ غير سرڪاري تنظيم پاران 2020 جي رپورٽ برابري هاڻي ڏ foundائين ته جنسي تشدد غالب ذاتين پاران استعمال ڪيو و Dalي ٿو دلت عورتن ۽ girlsوڪرين تي ظلم ڪرڻ لاءِ جن کي اڪثر انصاف کان انڪار ڪيو و becauseي ٿو “اڪاڻ ته ”معافين جي مروج ثقافت ، خاص طور تي جڏهن ڏوهاري هڪ غالب ذات جا هجن“.
الف هيومن رائيٽس واچ جي رپورٽ 2017 ۾ جاري ڪئي وئي پڻ ڪيسن جو حوالو ڏنو ويو آهي جتي هي rapeين ذاتين مان زنا ڪندڙ بچيل villageو leadersن جي ا byواڻن پاران هراسان ڪري سگهجن ٿا ته اعليٰ ذاتين جي مردن خلاف سندن ڪيس خارج ڪن.

هوءَ چوي ٿي ته مرد آزاد ٿي ويا آهن ۽ جاري آهن ويجهي villageو ۾ رهڻ ۽ issueمڪيون ڏيڻ. پنج سال ا، ، هن دعويٰ ڪئي ته هن اسٽيٽ هاءِ ڪورٽ ۾ شڪايت داخل ڪئي ، پر ان مان ڪجهه به نه آيو. سي اين اين شڪايت جي ڪاپي ناهي ڏ seenي ۽ نه ئي هن ڪيس جي آزاديءَ سان تصديق ڪئي آهي. زنده بچيل هن جو پورو نالو پنهنجي حفاظت لاءِ روڪي ڏيو.

Indianارتي دلت عيسائي ۽ مسلمان عورتون 2007 ۾ نئين دهلي ۾ نيشنل ڪميشن آف شيڊولڊ ڪاسٽس اينڊ شيڊولڊ ٽرائبز جي خلاف ان ريلي ۾ شرڪت ڪن ٿيون جڏهن هن غير هندو دلتن لاءِ خاص تقسيم رد ڪري ڏي.

”هر Iيري جڏهن مان جنسي تشدد جي هڪ caseئي ڪيس بابت پڙهان ٿي ، مان واپس ٿي و whatان ٿي مون سان ا ٿيو آهي … مان انتهائي دل شڪسته آهيان ته ڪجهه به نه بدلايو آهي ،“ هوءَ چوي ٿي. “جيستائين هر عورت هن ملڪ ۾ محفوظ آهي ، ڪابه عورت ناهي.”

دلت عورتون وڙهنديون هن تائين پهتي ۽ هن ٽيم ۾ شامل ٿيڻ ختم ڪيو هڪ فرنٽ لائن محافظ جي طور تي ، جنسي تشدد کان بچيل ماڻهن جي مدد ڪندي. هوءَ پ asksي ٿي ته حوالو ڏنو و rapeي هڪ جنسي زيادتي جي بجاءِ هڪ مظلوم جي ، چيو ته: ”شرم منهنجي ناهي.

پنھنجي روزمره جي ڪم ۾ ، پنجن ھندستاني رياستن (مدھيا پرديش ، اتر پرديش ، بهار ، راجستان ۽ ھريانا) جي تقريبا 200 200 مقامي رضاڪارن جي ٽيم مان ڪو ماڻھو جنسي تشدد جي بچيل سان رابطو ڪندو – جنھن کي ڪارڪن پنھنجي ”sisterيڻ“ سمجھن ٿا. – ۽ و visitڻ جي اجازت حاصل ڪريو ، ريکا وضاحت ڪري ٿي. انهن کي شايد ضرورت پئجي سگھي ٿي رات جو رهڻ جي ، هوءَ شامل ڪري ٿي.

سرگرم ڪارڪن اڪثر جنسي تشدد جي زندگين سان گڏ پوليس اسٽيشنن ۽ اسپتالن ۾ طبي معائني لاءِ ويندا آهن ، جن جا نتيجا عدالت ۾ ثبوت طور استعمال ڪيا ويندا. ھن حمايت جي ضرورت آھي becauseو ته پوليس انھن جي ڪيسن کي سنجيدگيءَ سان نٿي و ،ي ، ڪارڪن چون ٿا.

ريکا چوي ٿي ، ”جيئن ئي پوليس آفيسر اسان کي ڏسندا آهن ، انهن جو لهجو بدلجي ويندو آهي weو ته اسان دلت عورتون آهيون. “۽ اھي پ askن ٿا ته اسان accompanو بچي ويندڙن سان گڏ آھيون جڏھن اھي پنھنجي شڪايت داخل ڪرائي سگھن.”

ريکا هن اهم ڪم کي جاري رکي ٿي باوجود ان جي villageو جي اترئين رياست هريانا جي ماڻهن کان پingڻ جي ته sheا هن کي پنهنجو آواز بلند ڪرڻ گهرجي ۽ هڪ عورت جي حيثيت سان پوليس آفيسرن سان وڙهڻ گهرجي ، هوءَ چوي ٿي.

جيتوڻيڪ ذات پات جي تبعيض کي غير قانوني قرار ڏنو ويو آهي ، پوليس فورس دلت عورتن تي نظر رکي ٿي ، قبول ڪري ٿو اترپرديش پوليس جو هڪ ا directorوڻو ڊائريڪٽر جنرل ، وڪرم سنگهه.

هڪ 2018 رپورٽ ذات ۽ صنف تي crimesل ڏوهن جي اين جي اوز پاران ”سسٽرز فار چينج“ ، جيڪا س womenي دنيا ۾ عورتن ۽ girlsوڪرين خلاف تشدد کي منهن ڏيڻ جي ڪوشش ڪري ٿي ، انهن ڪيسن جا مثال ڏنا ، جتي policeارتي پوليس پاران دلت عورتن ۽ .وڪرين خلاف جنسي تشدد جي ڏوهن جي تحقيقات ڪرڻ ۾ هچڪ هئي.

”شيون بدلجي رهيون آهن ،“ سنگهه سي اين اين کي ائي ٿو ، پر ”اسان وٽ تمام ڊگهو رستو آهي ا beforeي و …ڻ جو … اتي آهي برابري (دلت عورتن ۽ غير دلت عورتن جي وچ ۾).

ريکا جو چوڻ آهي ته طبي معائنو پڻ غير حساس طريقي سان ڪيا ون ٿا “جيتوڻيڪ جڏهن (بچيل آهي) اسان سان گڏ.” هوءَ هڪ ڪيس جو حوالو ڏئي ٿي جتي اسپتال جي عملي هڪ rapeار سان زيادتي ڪندڙ بچي کي ڊگهي عرصي تائين انتظار ڪيو ۽ هن سان بدتميزي ڪئي ، جڏهن خاندان ا already ۾ ئي پريشان ٿي چڪو هو.

ريکا ۽ ان جي colleaguesن ساٿين کي پڻ اسپتال leaveڏڻ لاءِ چيو ويو ۽ چيو ويو ته انهن کي اندر و allowedڻ جي اجازت ناهي ته هو خاندان يا بچيل جي مدد ڪن. سي اين اين آزاد طور تي تصديق نه ڪئي آهي هن ڪيس جي تفصيلن جي.

گھٽ ذات جون عورتون اتر Luckارت جي لکھنؤ جي aرسان هڪ villageو ۾ ڪڻڪ reshرينديون آهن.

وبائي مرض کان متاثر

ڪوروناوائرس پنڊيم ڊي ڊبليو ايف جي ميمبرن لاءِ نوان چئلينج پيش ڪيا.

ڊي اي ايف جي اسٽيئرنگ ڪميٽي جي ميمبر ريا سنگهه جو چوڻ آهي ته دل جي عورتن ۽ خاندانن تي ٿيندڙ ظلم به و onي رهيا آهن وبائي مرض دوران. گروپ کي منھن ڏيڻو آھي ”رپورٽنگ ۾ مسئلا [cases] پوليس ڏانهن ۽ [reaching] جسماني طور بچيل. ”

جيتوڻيڪ سرڪاري ڊيٽا ا releasedا تائين جاري نه ڪئي وئي آهي ، ڪيترن ئي ڪارڪنن نشاندهي ڪئي آهي ته ان عرصي دوران دلت برادري خلاف هر قسم جي حملن ۾ اضافو ٿيو آهي. پاران هڪ رپورٽ دلت انساني حقن بابت قومي مهم دعويٰ ڪري ٿو ته ”سماجي فاصلن واري اصطلاح و difficultيڪ مضبوط ڪئي آھي ذات جي خارج ٿيڻ ۽ ظلمن کي ھن مشڪل وقت دوران.

سنگهه چوي ٿو ، ”سمورا فنڊ ڪويوڊ رليف ڏانهن موٽايا ويا ، ڏوهن جي رپورٽ ڪرڻ ۽ قربانيءَ جي مدد ڪرڻ جو بنيادي طريقو (() انجام ڏيڻ لاءِ تمام گهٽ وسيلا “ڏي ويا. ”مقامي پبلڪ ٽرانسپورٽ بند هئي؛ اسان زنده ماڻهن تائين پهچي نه سگهياسين sinceو ته villagesو villagesن کان فاصلو آهي ۽ ڪيس مختلف هن locationsن تان آيا آهن. اسان فون تي آپريشن ڪيو.

پر ٽيڪنالاجي متعارف ڪرائي ٿي پنھنجا مسئلا. سنگھ چوي ٿو ، ”اسان (د) دلت عورتن جي ٽيم آھيون ۽ اسان س notني کي رابطي جي ڊجيٽل ذريعن سان ليس نه آھيون. اھو س webو ويبينار ۽ آن لائين گڏجاڻيون ھڪڙو و burdenيڪ بار ھئا. ”بهرحال (صرف) ر goodو جيڪو اسان ڏسون ٿا ان مرحلي ۾ اهو آهي ته اسان جي عورتن ٽيڪنالاجي استعمال ڪرڻ سکي ۽ نئين عام سان وڙهڻ جي ڪوشش ڪئي.

ممبئي ۾ هڪ عورت جون 2020 ۾ احتجاج ڪري ٿي ذات جي بنياد تي ٿيندڙ جنسي تشدد خلاف ملڪ جي مختلف حصن ۾.

وڙهڻ چئلينجز اندر کان

عورتون نه ر tryingو سماج ۾ رويا تبديل ڪرڻ جي ڪوشش ڪري رھيون آھن ، پر پنھنجي ذات ۾ پڻ.

”ا today به ، مون کي پنهنجي پيءُ کان تمام گهڻي منفي faceالهه کي منهن ڏيڻو پوي ٿو ،“ انوشڪا چوي ٿي ، ريپ کان بچي ويل. ”جڏھن ڪو دليل ھوندو آھي ، (مون تي حملو) بار بار ايندو آھي ۽ گھڻو ڪري قربانيءَ جو الزام ۽ شرمندو آھي ، حتي اسان جي پاڙيسرين کان.

موهني بالا ، عمر 31 ۽ دهلي ۾ basedل آهي ، ڪم ڪري ٿي DWF لاءِ ليڊرشپ ٽيم جي حصي طور. هوء پنهنجي ماءُ کي و lostائي وي sheي جڏهن هوءَ sixهن سالن جي هئي ۽ ان جي پرورش سندس پيءُ ۽ ڏاڏي ڪئي. هوءَ چوي ٿي ته هوءَ خوفزده هئي ”پنهنجو وات کولڻ“ پنهنجي پيءُ يا مائٽن جي ا inيان ، حتي ”سادي شين پ askڻ لاءِ“. هوءَ چوي ٿي ته هو محسوس نٿو ڪري ته دلت عورتن کي هڪ ئي ذات جي مردن جي برابر ڏ seenو وي ٿو.

هن و addsيڪ چيو ته اسڪول هميشه دلت villagesون ۾ دستياب ناهن ، پر والدين پنهنجي daughtersيئرن کي whereئي هن study موڪلڻ کان انڪار ڪن ٿا sexualو ته جنسي تشدد جي خوف سبب اسڪول و orڻ يا و fromڻ دوران. بالا پاڻ چوي ٿي ته هن اسڪول quitڏي ڏنو sheو ته هن دلت شاگردن کي فرش تي ويهڻ جي رواج کي قبول ڪرڻ کان انڪار ڪيو ، هوءَ وضاحت ڪري ٿي.

بالا دلت عورتن تي ظلم جو الزام ل “ائيندي ”انھيءَ جاءِ کان انڪار ڪيو جيڪو اسان ۾ ھجڻ گھرجي. اسان کي گھر کان letاھر نه نڪرڻو آھي ، تعليم حاصل ڪرڻي آھي ، رات جو goاھر و workڻو آھي ، ڪم ڪرڻ گھرجي ، جيڪو انھيءَ تصور تي قائم آھي ته جيڪڏھن ڪا عورت goesاهر وي ٿو [and something happens to her]، اها هن جي غلطي آهي ، “هوءَ شامل ڪري ٿي.

پاڙيسري ۽ مائٽ پ questionن ٿا ته اھي lateو ڪم ڪري رھيا آھن رات دير تائين ، عورتن لاءِ بي عزتي واري رويي جي طور تي ڏو ويو. هي و oppressionائي ٿو ”ظلم جو هڪ layerيو پرت“ ذات ۽ صنفي امتياز ڏانهن جيڪي عورتن کي منهن ڏين ٿيون ، هوءَ چوي ٿي.

دلت عورتون 2008 ۾ لکھنؤ جي اھران cowئون جي گوبر سان ڪم ڪن ٿيون.

thereا تبديلي جي اميد آھي؟

بالا چوي ٿو ته فيلڊ ۾ ڪم ڪرڻ جي اٽڪل 14 سالن کان پوءِ ، تاثرات بدلجي رھيا آھن. هوءَ و addsيڪ شامل ڪري ٿي ته هوءَ پنهنجي villageو in جي پهرين عورت آهي جنهن leaveڏي ، نوڪري حاصل ڪئي ۽ قانون جي تعليم حاصل ڪئي شادي ڪرڻ کانپوءِ – هڪ پارٽنر کي جنهن هن پاڻ کي چونڊيو ، ان جي بدران هن جي خاندان طرفان چونڊيو ويو روايت مطابق.

بالا چوي ٿو ، ”سوشل ميڊيا دلت ماڻهن لاءِ هڪ طاقتور اوزار بڻجي ويو آهي ته اهي پنهنجن تجربن کي شيئر ڪن. ”ان کان ا، ، اسان جون ڪهاڻيون مختلف برادرين جي ماڻهن پاران پيش ڪيون وينديون هيون ۽ اهي اسان سان گونجنديون نه هيون.

بهرحال ، ڪارڪنن کي خبردار پڻ ڪيو ويو آهي ته تشهير ڪجهه ماڻهن کي ڪُٽي ٿي مٿاهين ذاتين جي ، و givingيڪ ظلمن کي جنم ڏئي ٿي. اھي م believeن ٿا ته اعليٰ ذاتين جي برادرين جي ماڻھن کي گھرجي ته اڻ اتل امتياز کي تسليم ڪن جيڪي کين .مڻ کان ئي ڏنا ويا ھئا.

”اھو وقت اچي ويو آھي ته اسان ذات پات کي ختم ڪريون ،“ بالا چوي ٿو. سا meantimeئي وقت ۾ ، ”ڪچهري هڪ رجحان ساز موضوع نه هئڻ گهرجي (پر) ان کي ختم نه ٿيڻ گهرجي ،“ هوءَ چوي ٿي.

ريکا هڪ مشهور دلت سياستدان ، مرحوم raoيم راؤ رامجي امبيڊڪر کي خراج تحسين پيش ڪري ٿي. پيار سان ”بابا صاحب“ جي نالي سان ساتو و meaningي ٿو ، معزز پيءُ ، امبيڊڪر 1947 ۾ آزاد هندستان جو آئين لکڻ ۾ مدد ڪئي.

”مان پنھنجي طاقت حاصل ڪريان ٿو انھن ا leadersواڻن کان جيڪي اسان وٽ ماضيءَ ۾ ، بابا صاحب ، ۽ peopleيا ماڻھو جن جي اسان پيروي ڪريون ٿا جيڪي اسان پنھنجي دلين ۾ رکون ٿا.

”ڪابه whatالهه ناهي ، اهي حق اسان کي قانون طرفان ڏنا ويا آهن.

انٽرويو و Manyندڙن جا ڪيترائي جواب ، وڊيو ڪالن ۽ اي ميل ذريعي حاصل ڪيا ويا ، ھندي مان انگريزيءَ ۾ ترجمو ڪيا ويا.

.

Source link

situs thailand