July 15, 2024

مڙس ۽ زال جوڙو چين ۾ ثقافتي فن تعمير کي نئين سر بيان ڪري رھيا آھن

مڙس ۽ زال جوڙو چين ۾ ثقافتي فن تعمير کي نئين سر بيان ڪري رھيا آھن

پاران لکيل آسڪر هالينڊ ، سي اين اين

چين تجربي سان هڪ عجائب گھر، ۽ س sizesني سائيٽن جا شھر تعمير ڪري رھيا آھن ثقافتي جuesھون بي مثال رفتار سان ، اتي ڪجھ تازگيءَ سان معمولي آھي لي ھو ۽ ھوانگ وينجنگ جي فن تعمير بابت.
مڙس ۽ زال جوڙو ، بيجنگ تي practiceل مشق اوپن آرڪيٽيڪچر جا باني ، گذريل ڏهاڪي جي ڪجھ سوچ ويچار ڏياريندڙ چيني فن جي منزلن جا ذميوار آھن. بهترين طور س knownاتو و avي ٿو ته هوائي جهازن جي ٽينڪن جي هڪ سلسلي کي شنگھائي جي هڪ مشهور درياءَ جي ڪناري واري گيلري ۾ ، جوڙيءَ جا هي theيان ٿيئٽر ۽ پرفارمنس اسپيس پيش ڪن ٿا هڪ خوشگوار دوزخ هڪ ملڪ ۾ بار بار آسمان سان. ناراض جرات مندانه بيانن سان.

”اهو اسان جي وچ ۾ dialogueالهين جي باري ۾ آهي ، انسانيت ۽ فطرت جي طور تي ،“ لي هڪ ويڊيو انٽرويو ۾ چيو.

آواز جو چيپل ، هڪ ڪنسرٽ هال بيجنگ جي اتر اوheastر ۾ هڪ وادي ۾ هيل آهي. ڪريڊٽ: بشڪريه ني نان / اوپن

جوڙي جو تازو پروجيڪٽ هڪ ڪيس آهي. بيجنگ جي اتر اوheastر ۾ هڪ وادي ۾ واقع آهي ، وڏي ديوار تان پٿر جو ا throwلائڻ ، پٿر جهڙو آواز جو چپل ڏسڻ ۾ ائين ٿو اچي itڻ ته اهو نظارن مان ئي carاهيو ويو هجي. آرڪيٽيڪٽس مقامي پٿر کي ڪنڪريٽ ۾ شامل ڪيو ۽ sedھيل imentوڙ واري پرت کي مدد ڪئي ته جيئن structureانچي کي پنھنجي ماحول سان ملائي سگھجي.

جيتوڻيڪ تصور ڪيو ويو آھي ھڪڙي ج quietھ جي طور تي خاموش فڪر ڪرڻ لاءِ – يا ”مذهب کان سواءِ ھڪڙو چپل ،“ جيئن لي ان کي –ايو – عمارت بنيادي طور تي ھڪڙو ڪنسرٽ ھال آھي. روايتي سائونڊ پروفنگ جي بدران ، لي ۽ ھوانگ حڪمت عمليءَ سان رکيل سوراخ چونڊيا ، اھي دعويٰ ڪن ٿا ، سا roleيو ڪردار ادا ڪن ٿا جاذب واري سطحن وانگر.

کليل پڻ serveه مختلف ڪم ڪن ٿا: روشني ۽ shadowانو جا ڊراما thatاهڻ جيڪي غار جي اندرئين پاسي سفر ڪن ٿا جيئن سج آسمان مان گذري ٿو. ۽ هوا ، پکين ۽ حشرات جي آوازن ۾ ڏڻ. جيتوڻيڪ ٿي سگھي ٿو ھي متضاد ل aي ڪنھن خاموش ڪنسرٽ جي ج forھ لاءِ ، معمار ڪڏھن به دلچسپي نه و creatingندا creatingاھڻ ۾ ”مڪمل خاموشي“.

آواز جو pيو منظر.

آواز جو pيو منظر. ڪريڊٽ: بشڪريه جوناتھن ليجونهو/اوپن

”اسان واقعي ڪوشش ڪري رهيا آهيون سائيٽ جي قديم قدرتي تاريخ سان هڪ گهرو تعلق قائم ڪرڻ جي ،“ لي چيو. ”اتي آھي ھڪڙي پراسرار ڪيفيت جي جاءِ ، ۽ پراسراريت آھي ڪنھن شيءِ ۾ اسان تمام گھڻي دلچسپي رکون ٿا: ماڻھن کي آڻڻ لاءِ ھڪڙو مختلف قسم جو تجربو ولڻ لاءِ.

نشانين کان ويڪ

بيجنگ جي او eastر کان 150 ميلن جي مفاصلي تي ، سامونڊي ڪناري واري شهر Qinhuangdao ۾ ، هڪ جيترو پراسرار آرٽ ميوزيم پيش ڪري ٿو مختلف اوپن آرڪيٽيڪچر تي. منشور عهد ”انسان جي madeاهيل ۽ فطرت جي وچ ۾ هڪ نئون توازن قائم ڪرڻ“.

يو سي سي اي دڙو ، بيجنگ جي معزز معاصر آرٽ ادارن مان هڪ لاءِ نئين چوڪي ​​، هڪ ريٽي ساحل تي پکڙيل پٿرن جي شڪل و takesي ٿي. ابتدائي ، غار وانگر گيلري جون جايون نه ر integratedو پنھنجي ماحول سان integratedنيل آھن-اھي جزوي طور انھن جي ھيان ڏي ويون آھن.

فوٽوجينڪ ڊيزائين مدد ڪئي آهي Qinhuangdao کي هڪ ناممڪن منزل ڊزائين ڪرڻ وارن لاءِ ۽ چيني گادي واري هن day کان ٽرپرز لاءِ. ۽ جڏھن لي ۽ ھوانگ ظاھر ٿين ٿا فطرت جي لحاظ کان ، اھي شدت سان awareاڻن ٿا آئيني فن تعمير جي طاقت کان.

يو سي سي اي دڙو ، هڪ آرٽ ميوزيم ساحلي شهر Qinhuangdao ۾.

يو سي سي اي دڙو ، هڪ آرٽ ميوزيم ساحلي شهر Qinhuangdao ۾. ڪريڊٽ: بشڪريه زائي اسٽوڊيو/اوپن

چين ۾ ، اها هڪ طاقت آهي جنهن جو غلط استعمال ڪيو ويو آهي گذريل سالن ۾-پراپرٽي گينٽس پاران برانڊنگ رئيل اسٽيٽ ڊولپمينٽز کي skاهرين آسمانن سان ، ۽ مقامي آفيسرن پاران وڏي بجيٽ واري ثقافتي عمارتن کي استعمال ڪندي انهن جي شهرن کي نقشي تي رکڻ لاءِ. پر ، مثال طور سڊني اوپيرا ھائوس جو حوالو ڏيندي ، لي م believesيو آھي ته چ designedيءَ طرح artsھيل آرٽ جايون شھرن کي ھڪ ال identity س identityاڻپ ڏئي سگھن ٿا ، جڏھن ته انھن جي ثقافتي .انچي ۾ پڻ مدد ڪري سگھن ٿا.

Openا کليل فن تعمير آهي ان جي مخالفت ، هن چيو ، نشانيون آهن نشانين جي خاطر. ھي موقف جوڙي کي پنھنجي گراهڪن سان اختلاف ۾ وجھي سگھي ٿو ، جھڙوڪ جڏھن يانٽي جي آفيسرن ، شنڊونگ صوبي ۾ ، انھن سان رابطو ڪيو ھڪڙي دعوت سان ”ھڪڙي تاريخي نشاني createاھڻ لاءِ.

”اهو صرف هڪڙو مختصر هو:’ هڪ نشاني Makeاهيو ، ‘“ لي ياد ڪيو. ”اھي اسان وٽ آيا ۽ چيائون ،’ اسان ڪجھ چاھيون ٿا جھڙو برتن نيو يارڪ جي هڊسن گز ۾. ۽ مون چيو ته اھو اھو ئي آھي جيڪو اسان آھيون نه ڪرڻ چاهيان ٿو. “

و walkingڻ جي بجاءِ ، لي چيو ته هن قائل ڪيو شهر جي حڪومت کي و developيڪ بامعني ثقافتي پروگرام developاهڻ لاءِ. بالآخر مطمئن ٿي ويو ته انهن جي تخليق هڪ مقصد جي خدمت ڪندي ، فن تعمير جي جوڙي هڪ سجائي متاثر ٿيل ساخت designedاهي-جنهن کي دي سن ٽاور سڏيو ويو ۽ 2023 ۾ مڪمل ٿيڻ لاءِ مقرر ڪيو ويو-جنهن ۾ هڪ لائبريري ، ڊجيٽل ميوزيم ۽ آئوٽ ڊور ٿيٽر شامل آهن.

”منهنجو خيال آهي ته وسيلن جو وڏو ضايع آهي ڪا شي buildاهڻ بغير knowingاڻڻ جي ته اها isا آهي ،“ لي چيو.

سج ٽاور جي نمائش

يانتائي ، شيڊونگ صوبي ۾ سج ٽاور جي ڊجيٽل پيشڪش. ڪريڊٽ: مهرباني ڪري کليل

اھو خيال ته معمارن کي ر buildingsو عمارتون createاھڻ گھرجن جن جي ضرورت آھي ڪافي سادي لي ٿي. پر اھو ھڪڙو اڪثر نظر انداز ڪيو ويندو چين ۾. ملڪ جي حڪومت سان ھاڻي پمپنگ اربين ڊالر هڪ سال ثقافتي شعبي ۾ ، سپلائي طلب کان اتي وي سگھي ٿي ، اڻ استعمال ٿيل باطل منصوبن ڏانهن ۽ “گھوسٽ” عجائب گھر. جڏهن اها اچي ٿي ثقافت جي ، ”تعمير ۽ اهي ايندا“ ماڊل جنهن چين جي ruralواڻي ۽ شهري لڏپلاڻ کي ترتيب ڏنو آهي ، لا applyو نٿو ٿئي ، هوانگ چيو.

”ثقافتي عمارتن لاءِ وڏو زور آهي ،“ هن چيو. ”(چين ۾ ، اسان) محسوس ڪريون ٿا ته reallyڻ اسان واقعي تيزيءَ سان ترقي ڪئي آھي ، پر پنھنجو پاڻ کي پوئتي andڏي ويا آھيون ۽ دنيا کي ڏيکارڻ جي ضرورت آھي ته اسان وٽ ثقافت آھي. توھان seeو ٿا ڏسو ڪيتريون ئي ثقافتي عمارتون پاپ اپ ڪنھن به مواد سان ۽ انھن کي ھلائڻ لاءِ ڪو نه.

اوپن آرڪيٽيڪچر جي ٽينڪ شنگھائيءَ تي اھڙا الزام ل notائي نھ سگھيا ، ھڪ گيلري جيڪا نئين زندگي hedوڪي theڏي ھواگپو درياءَ جي ھڪڙي منسوخ ٿيل ايئرپورٽ جي سائيٽ ۾. fiveھيل پنجن بحال ٿيل ايندھن ٽينڪن ۾ ، جvenueھ پيش ڪري ٿي نه ر galو گيلري جون جايون ، پر پب ، ريسٽورنٽ ۽ ڪارڪردگي جون سهولتون. نظارن وارو پارڪ سا meanئي وقت عوامي ۽ نجي ج spaceھ ، اعليٰ ثقافت ۽ تفريح جي وچ ۾ فرق کي ٽوڙي ڏيو.

ٽانڪ شنگھائي

ٽانڪ شنگھائي builtاھيو ويو ھڪڙي سيريز جي غير استعمال ٿيل ايوي ايشن ٽينڪن جي. ڪريڊٽ: بشڪريه تين فانگفانگ/اوپن

ڪميونٽي پارڪ لينڊ پيش ڪرڻ ر simplyو ھڪڙو اشارو نه ھو شھر ڏانھن – ان خيال جو اظهار ڪيو ته فن کي روزمره جي زندگيءَ کان standار نه ھجڻ گھرجي.

”هڪ ثقافتي عمارتن جو مقصد آهي ڪوشش ڪرڻ ۽ ماڻهن کي روشناس ڪرڻ ، پر اadaysڪلهه اهي و becomingيڪ ۽ و moreيڪ ٿي رهيا آهن likeار objectsار شين وانگر ،“ لي چيو. “آرٽ ل putايو ويو آھي (ھڪڙي پيادل تي). اسان ان کي زمين جي ويجھو آڻڻ چاھيون ٿا – ماڻھن ڏانھن – ۽ حدون صاف ڪريو.”

عالمگير قدر

گھر جي designاھيل ڊيزائنرز وانگر لي ۽ ھوانگ کي سونپي پئي وي نئين نسل جي چيني جvenھن کي ٿوري تعجب ۾ اچڻ گھرجي. پر ثقافتي منظر نامو ڊگھي عرصي کان forcesاھيو ويو آھي غير ملڪي قوتن پاران. کان زها حديد جي مجسما گوانگ اوپيرا هائوس ڏانھن ھڪڙي نارمن فوسٽر جي ڊگھي انتظار ۾ عجائب گھر ڏانھن. ڊيٽونگ، مغربي نالا اڪثر پ askedيا ون ٿا ته چين جي وڏن معاصر نشانن جي نگراني ڪن-نه ر theirو انهن جي فني قابليت ۽ ايونٽ گارڊ ڊيزائن لاءِ پر ، اڪثر ، وقار لاءِ.

اهو رجحان 2000 جي ڏهاڪي جي شروعات ۽ بيجنگ جو نيشنل سينٽر فار پرفارمنگ آرٽس (اين سي پي اي) ڏانهن cesڪي ٿو ، هڪ وڏو ، چمڪندڙ اوول جنهن کي مقامي طور تي س Theاتو وي ٿو ”دي جائنٽ ايگ“. تاريخي منع ٿيل شهر کان فقط ڪجھ بلاڪ ، فرانسيسي معمار پال اينڊريو جي متنازع مستقبل واري عمارت مغربي ڊزائين ڪيل نشانين جي لهر کي جنم ڏنو ۽ ، لي جي لفظن ۾ ، چين ۾ ”آئيني عمارتون“ ofاهڻ جي ”پوري مشق“ شروع ڪئي.

اھو پڻ ھڪڙو جvenueھ آھي جيڪو س directlyو سنئون Openھيل آھي اوپن فن تعمير جو طريقو. هڪ دفعي ڪنسرٽ لاءِ وitingڻ ، لي پاڻ کي پاڻيءَ جي هڪ ڊگهي جستجو ۾ مليو دوران وقفي دوران ، آخرڪار صرف هڪ ج findingهه “ولهڻ ”س gي وڏي ج inهه تي“ پيئڻ لاءِ. هڪ نن smallڙي گرفت ، اعتراف طور ، پر هڪ هن محسوس ڪيو ته userالهايو ويو صارف جي مرڪزي ڊيزائن جي گهٽتائي سان.

مقابلي جي لحاظ کان ، لي وري جرمني جي ”شاندار“ برلنر فلهارموني ڪنسرٽ هال جي هڪ تازي دوري جو ذڪر ڪيو: ”وقفو ا half ڪلاڪ هو ، ۽ اها هڪ پارٽيءَ وانگر هئي. اها هڪ وڏي سماجي تقريب هئي. اهو آهي اصل مقصد. ثقافتي عمارت: ماڻهن کي گڏ آڻڻ ، نه ر musicو موسيقي listeningڻ ، جڏهن ته توهان پاڻي به نٿا حاصل ڪري سگهو.

ھي اھو تجويز ڪرڻ لاءِ ناھي ته اوپن جا باني ڪنھن طرح چين ۾ مغربي ڊيزائن جي مخالفت ڪري رھيا آھن. آخرڪار ، لي پنهنجو نالو اسٽيون هال جي نالي madeاهيو ، ملڪ ۾ ڪم ڪندڙ س mostني کان و foreignيڪ غير ملڪي معمارن مان ، جڏهن هوانگ هڪ workedيرو ڪم ڪيو. دير سان آئي ايم پي نيو يارڪ ۾. ۽ جيتوڻيڪ جوڙو welcomeليڪار ڪري ٿو برابري واري راند جي ميدان کي مقامي ڪمپنين لاءِ ، اھي ڏسندا آھن انھن جي ڊزائن کي نه چيني ۽ نه مغربي ، پر ھڪڙي آفاقي شيءَ جو اظھار.
يو سي سي اي دڙي تي غار وانگر گيلري جي جesھن مان ھڪڙو.

يو سي سي اي دڙي تي غار وانگر گيلري جي جesھن مان ھڪڙو. ڪريڊٽ: بشڪري وو وو ڪنگشان/اوپن

”بي شڪ ، چيني هجڻ جي ڪري ، اسان وٽ آهن اسان جا طريقا ڏسڻ جا طريقا – ۽ اسان جو وجود فطرت ۽ ڪائنات جي حوالي سان ،“ هوانگ چيو. “پر وجداني طور تي اسان moreولي رھيا آھيون و moreيڪ بي وقت.”

“اسان اڪثر اهو سوال گراهڪن ۽ شاگردن کان پ whoندا آهيون جيڪي چوندا آهن ، ‘توهان جي عمارت تمام چيني نظر نٿي اچي ، ڪنيڪشن ڪٿي آهن؟'” لي شامل ڪيو. ”اھو انھيءَ ڪري آھي جو اسان م believeون ٿا تمام گھڻي معنيٰ ۾ ، ۽ ثقافت سان ھڪڙو گھرو تعلق.

”اڏاوت جون qualitiesه خوبيون آھن جيڪي تمام اھم آھن ،“ ھن خلاصو ڏنو. ”هڪ آهي بنيادي.

“thingي شيءِ آھي شاعري. فن تعمير جو شاعرانه معيار تمام اھم آھي. اھو ھڪڙي شيءِ آھي جيڪا توھان ماڻھوءَ کي ضرور محسوس ڪرڻ گھرجي خلا جي چو walkingاري گھمڻ ، سطحن کي andڪڻ ۽ بناوت کي محسوس ڪندي.”

.

Source link

situs thailand