July 20, 2024

ليسا لنگ: ingاڻڻ سچ بابت تاريخ بابت ھڪڙي موڪل تبديل ڪئي – ۽ منھنجي زندگي

ليسا لنگ: ingاڻڻ سچ بابت تاريخ بابت ھڪڙي موڪل تبديل ڪئي - ۽ منھنجي زندگي

پهرئين صفحي تي ، زين ountايو ته Christا ڪرسٽوفر ڪولمبس پنهنجي لاگ ۾ لکيو آهي اروڪ ماڻهن جي باري ۾ جن کي هن نئين دنيا تائين پهچڻ تي منهن ڏنو.

”اهي … اسان لاءِ طوطا ۽ ڪپڙا ۽ arsالا ۽ manyيون ڪيتريون ئي شيون کڻي آيا ، جيڪي انهن شيشي جي موتي ۽ هاڪ جي گھنٽن جي بدلي ۾ ڏنيون. انهن پنهنجي مرضيءَ سان هر شيءِ جو واپار ڪيو. خاصيتون … اھي نه ھٿ کڻندا آھن ، ۽ نڪي انھن کي س notاڻندا آھن ، Iالاءِجو مون انھن کي تلوار ڏيکاري ، انھن ان کي کنڊ سان کنيو ۽ پاڻ کي جهالت مان ڪ cutي Theyڏيو. انھن وٽ لوھ ناھي. اھي چ servantsا نوڪر wouldاھيندا … پنجاھ ماڻھن سان اسان انھن س subني کي پنھنجي ماتحت ڪري سگھون ٿا ، ۽ انھن کي اھو ڪرڻ ڏيون ٿا جيڪو اسان گھرون ٿا.

انھيءَ لمحي تائين ، ڪولمبس ڏينهن، Mondayيو سومر آڪٽوبر ۾ ، منهنجي ذهن ۾ هو هميشه پريڊ يا باربيڪيوز لاءِ مخصوص – هڪ ڏينهن آمريڪا جي اصليت کي ملهائڻ جو. زين جو ڪتاب پڙهڻ کان پوءِ ، موڪل هڪ elseي شيءِ بڻجي وئي: هڪ ياد ڏياريندڙ فتح جي ، بي گھر ٿيڻ جي ۽ اسان جي قوم جي نسل ڪشي جي اصل جي. ھي علم مون کي مجبور ڪندو ته مان و knowيڪ toاڻڻ چاھيان – ۽ ان جي به حمايت ڪريان – اسان جي ڏيھي brothersائرن ۽ sistersينرن کي جن کي زبردستي زمين مان ڪnيو ويو جنھن کي اسان گھر چئون ٿا.
زين جي ڪتاب کي پڙھڻ کان گھڻو پوءِ ، مون آمريڪي تاريخ جي ھڪڙي darkي ان episodeي قسط بابت learnedاڻيو جيڪو انھن ماڻھن سان تعلق رکي ٿو جيڪي مون وانگر نظر اچن ٿا – ڪجھ جيڪو Worldي عالمي جنگ دوران ٿيو. جاپاني حڪومت 1941 ۾ پرل هاربر تي بمباري ڪرڻ کان پوءِ ، صدر فرينڪلن ڊيلانو روزويلٽ جاري ڪيو ايگزيڪيوٽو آرڊر 9066 جنهن زبردستي جاپاني نسل جي آمريڪن کي سندن گهرن مان ۽ جيل جي ڪئمپن مان ڪي ڏيو.
اهو حڪم 120،000 ماڻھن کي قيد ڪيو ويو ، جن ۾ 17،000 ار به شامل آھن، سالن تائين. س countryي ملڪ ۾ ، خوف پکڙجي ويو ته ڪو به جيڪو 1/16 هين جاپاني به هو آمريڪا جي حڪومت جي خلاف جاسوسي ڪري سگهي ٿو.

مون وٽ لفظ ناھن ته بيان ڪريان ته ھن مون کي ڪيئن محسوس ڪيو جئين مون آمريڪي تاريخ جي ھن دور بابت پڙهيو.

جيئن ھڪڙو نوجوان ايشيائي آمريڪي ، ڪارمائيڪل ، ڪيليفورنيا ۾ و upي رھيو آھي – سيڪرمينٽو جو ھڪڙو گھٽ متنوع مضافاتي علائقو – مان پنھنجي س aboutاڻپ بابت تڪراري ھئس: مون ڪڏھن به مڪمل طور تي آمريڪي محسوس نه ڪيو becauseو ته مان پنھنجي برادريءَ ۾ گھڻو پسند نٿو ڪريان ، ۽ نه ئي مون کي ڪا خبر ھئي. چيني هجڻ بابت becauseو ته مان چين مان نه هوس.

منھنجي تاريخ جي ڪتابن ۾ ايشيائي آمريڪن جي مدد بابت ڪجھ به نه ھو يا 100 سالن کان وatingيڪ عرصي کان ايشيائي ماڻھن تي ھلندڙ تبعيض ۽ تشدد بابت. بس ڪجھ به نه هو.

جڏھن ڪنھن جي شامل ٿيڻ جو ڪو حوالو نه ھجي ، اھو نظر انداز ڪرڻ آسان ٿي سگھي ٿو ۽ ا evenا تائين پوري آباديءَ کي غير انساني بنائي سگھي ٿو. سببن مان هڪ و ايشيائي ماڻھو ڪويوڊ پنڊيم جي نتيجي ۾ قرباني ڪرڻ لاءِ تمام آسان ٿي ويا آھن، آهي becauseو ته اها هڪ ڪميونٽي آهي جيڪا ڪجهه س recognizeاڻي نه ٿي سگھي ته هتي تعلق رکندڙ آهي.
جون 2020 ۾ ، مون سوشل ميڊيا کوليو ۽ مون ڏ sawو ته ماڻھو پوسٽ ڪري رھيا آھن پندرهين صدي. جيتوڻيڪ مون اھو لفظ ا beforeي ئي heardو ھو ، مون کي خبر ناھي ته آمريڪي تاريخ ۾ اھو ڪھڙو اھم لمحو ھو: غلامي جو سرڪاري خاتمو. مون کي شرم آيو ته ان بابت نه knownاڻان ، پر مون کي ياد ناهي ته اهو ڪڏهن به منهنجي تاريخ جي ڪتابن ۾ شامل ڪيو ويو آهي.
ايڪيڪ بيسٽ سيلنگ ڪتاب جو مصنف ، ”ذات: اسان جي اختلافن جو اصل ،“ اسابيل ولڪرسن تازو ئي ان جي سوشل ميڊيا تي پوسٽ ڪئي وئي ھڪڙي شيءِ جيڪا مون کي تمام گھڻو موقوف بڻائي ٿي: ”اھو 2111 سال تائين نه ٿيندو ته افريقي آمريڪن آزاد رھندا جيستائين اھي غلام رھيا. آزادي ۽ غلامي جي وچ ۾ برابري تي پهچي وئي.
اھو ئي اتساھ ڏيندڙ ھو جيڪو وقف ڪرڻ چاھي ٿو ھي شو منھنجي شو جي ”ھي زندگي آھي“ آمريڪي تاريخ ۾ واقعن جي ولا ڪرڻ جيڪا ان کي تاريخ جي ڪيترن ئي ڪتابن ۾ شامل نه ڪيو پر ا stillا تائين اسان جي ملڪ تي اثرانداز ٿئي ٿي.
اندروني ڊرائيو مون محسوس ڪيو ته انهن تاريخن تي نظرثاني ڪرڻ هڪ سبب آهي ، toو ته ، مون لاءِ ، موجوده مخالفت جيڪا تعليم ڏئي ٿي ان کي ڪيترائي سڏين ٿا. “تنقيدي ريس ٿيوري” پريشان ڪندڙ آهي. اصطلاح ، جيڪو اصل ۾ لا principlesو ٿئي ٿو تعليمي اصولن جي ھڪڙي سيٽ تي جيڪو قانوني اصول ۾ پيدا ٿيو آھي ، آيو آھي ڪجھ مطلب اسڪول ۾ نسل سان لا issuesاپيل س ofني مسئلن جي تعليم لاءِ. جڏهن اميگريشن ۽ نسل اسان جي قوم جي ارتقا ۾ اھڙا اھم ڪردار ادا ڪيا آھن ، happensا ٿيندو جڏھن اسان ڊ afraidندا آھيون ماضي جي غلطين کي حل ڪرڻ لاءِ انھن مسئلن جي چواري؟
ايليينوس پھريون رياست بڻجي و toي ٿي جنھن جي ضرورت آھي ايشيائي آمريڪي تاريخ کي سرڪاري اسڪولن ۾ سيکارڻ لاءِ

منهنجو هاءِ اسڪول يو ايس تاريخ ڪلاس روم جو تجربو تمام محدود هو. ڪلاس ۾ ويھڻ تي ، مان wouldندو ھوس جيئن منھنجو استاد خشڪ لکيل تاريخ جي درسي ڪتاب جا chaه باب تفويض ڪندو. اسان کي ھدايت ڪئي وئي ته اسان ھر ھڪ جي آخر ۾ سوالن جا جواب ڏيون. گهڻو ڪجهه جيڪو مون پڙهيو آهي ان ۾ نمايان ڪيو ويو آهي ملڪ جي علمبردارن ، فاتحن ، سياستدانن ، صنعتن جي سربراهن ۽ ايجاد ڪندڙن کي.

اهو نه هو ته اهي تاريخي شخصيتون منهنجي درسي ڪتابن ۾ جاءِ رکڻ جي لائق نه هيون. حقيقت ۾ ، جيئن مان ھي لکي رھيو آھيان ، مان وي airو آھيان ھڪڙي ھوائي جھاز تي جيڪو ويسٽ ڪوسٽ کان او Eastر ڪنڊ ڏانھن اڏامي رھيو آھي ۽ حيرت انگيز آھي منھنجي ٽرانسپورٽ جي ذريعن تي.

پر مون وٽ اسڪول جي عمر واري asوڪريءَ وانگر اھو ڪڏھن به نه ٿيو ته ٿي سگھي ٿو ته theيا به پاسا ھجن انھن storiesالھين جا جيڪي مون پنھنجي تاريخ جي ڪلاس ۾ سکيا آھن-غلامن ، مهاجرن ، قيدين ۽ استحصال جون الھيون.

بطور آمريڪن ، اسان کي لازمي طور تي پنھنجو پاڻ کان پ askڻ جاري رکڻو آھي: اسان جي estولا ۾ ھن قوم کي جمهوريت ڏيڻ ۽ دنيا تي غلبو حاصل ڪرڻ ، جن جي قربانين کي شايد نظر انداز ڪيو ويو آھي؟ اسان ڪيئن يقيني بڻائي سگھون ٿا ته انهن جون storiesالهيون ڪڏهن به پوئتي نه رهجي ويون آهن؟

جڏھن اسان leaveڏيون ٿا مختلف قسم جي ماڻھن جون storiesالھيون جيڪي اسان جي ملڪ کي گھر سڏين ٿا ، اسان مؤثر طريقي سان انھن جي مدد ۽ انھن جي جدوجھد کي مٽائي –ڏيون ٿا ۽ اھو تمام آسان ٿي ويو آھي مسلسل سا repeatين غلطين کي ورجائڻ لاءِ.

.

Source link

situs thailand